עיצוב פוסטר הוא אתגר מעורר השראה ומספק עבור המעצב הגרפי. פוסטר הוא דף חלק והמעצב יכול לתקשר עליו אינפורמציה חשובה, מעניינת, המצאתית או הומוריסטת על המוצר, השירות או האירוע. זאת הזדמנות לדמיין את המוצר באופן הכי יצירתי.
להלן מספר טיפים כדי לגרום לכך שהפוסטר ישיג את מטרתו, יעורר תשומת לב ויצור עניין אצל מי שצופה בו.
כמה שיותר פשוט
פוסטר הוא אמצעי שיווק שעוברים על פניו ורואים ממרחק. איש לא נעמד לקרוא 5 דקות מה כתוב בפוסטר. לכן - לא כדאי להשתמש ביותר מידי צבעים, או טקסט או אלמנטים ויזואליים. אפשר להוסיף כתובת אתר או קוד לאתר - למי שירצה לדעת פרטים נוספים.
לעורר עניין במוצר
שימוש בתמונה או אלמנט מעוצב באופן נפלא - ימשוך תשומת לב אל המוצר ואל הפוסטר המעוצב. לפעמים ישתמש המעצב באסוציאציה דמיונית שקשורה בעקיפין למוצר וכך ימשוך את עין הצרכן. אפשרות נוספת היא שימוש בהרבה שטח לבן סביב אימאג' זעיר. באופן מפתיע, זה מבליט מאד את האיממאג' ומושך תשומת לב. אפשר להשתמש בפונטים גדולים ובסימן שאלה כדי לגרום לאנשים לעצור. האלמנט היצירתי שנשתמש בו, יהווה את הבסיס לכל עיצוב הפוסטר.
להשתמש בפונטים יוצאי דופן
שימוש בפונטים יוצאי דופן יכול ליצור עניין ולעורר תשומת לב. יש להישמר מפונטים יותר מדי מיוחדים שקשה לקרוא אותם ולהבינם. כדאי להמנע משימוש בפונטים מרובים. פוסטר שמכיל פונטים רבים, או מיוחדים או בגדלים שונים רבים, עלול להיראות חסר סדר וארגון וגם עמוס מידי.
להתחשב במסר שצריך לעבור לצופה
המסר צריך לעבור בזמן הכי קצר האפשרי, לכן - לא כדאי להציג דברים קטנים מדי ולפרט יותר מדי. זה בחזקת «תפשת מרובה לא תפשת». צריך לשים לב שהצופה יכול לעקוב בקלות אחר המסר ושהוא משאיר עליו את הרושם הרצוי.
לתכנן את סצנת הצבעים
חשוב להתאים את הצבעים כדי שיגרמו לצופה לצפות בפוסטר ושיעבירו את המסר בהתאמה לערכי העסק. הצבעים מסייעים להכנס לאוירה מתאימה בפרק זמן מינימלי ומכאן חשיבותם הגדולה.
סימטריה
איזון הוא הסוד שעומד מאחורי פוסטר מושך ויפה לכן כדאי לשמור על סימטריה ומשקל נכון כשמעצבים פוסטר.
לשבור את הכללים (אחרי שהבנת אותם)
אם נדבק תמיד בכללים, יכול להיות שיתקבל לנו עיצוב משעמם שדומה להרבה עיצובים אחרים. כללים נועדו שיפרו אותם - לאחר שהבנו אותם. אפשר ליצור עיצוב יוצא דופן על ידי כך שנפר את הכללים המקובלים. אין ספק שעיצוב גרפי יוצא דופן ימשוך את תשומת לב המתבונן.